Menü Galéria
|
Az 1985 - ben átadott Káposztásmegyeri
lakótelep első tömegközlekedési járata a 125-ös autóbusz volt ami Újpest, Szilágyi utca – Igló
utca – Káposztásmegyer, Szilas-patak
útvonalon közlekedett. Ez a járat Káposztásmegyeri lakótelep II. részét, 1989 decemberében adták
át a lakosságnak Káposztásmegyer II. néven. Ezzel egyidejűleg indult meg a 126- os autóbuszcsalád történelme is, amely először a Külső
Szilágyi úton keresztül közelítette meg Káposztásmegyer
II.- t, közvetlen összeköttetést biztosítva a Mogyoródi-patak és a Szilas-patak között, azaz Káposztásmegyer
I. és II. között, Ikarus 260- as típusú autóbuszokkal. 8 évvel később, 1998. 08. 01.- jén a 14- es
villamos vonal Káposztásmegyer II.- re való
kivezetése végett a Káposztásmegyeri vonalhálózat
átszervezésére került sor, amely egészen 2007- ig változatlan is maradt. Első ütemben a 126- os autóbusz
útiránya változott meg, a Külső Szilágyi út helyett a Farkaserdő
utcán keresztül közelítette meg a Mogyoródi-patak végállomást, majd a
Homoktövis utcán végighaladva fordult vissza a Külső Szilágyi útra és haladt
tovább a Szilas-pataki végállomása felé. Igaz,
ekkoriban az utasszám a vonalon nem haladta meg azt
a mennyiséget, amely elegendő lett volna Ikarus 260- as
típusú autóbuszok üzemeltetésére, ezért a BKV Zrt.
Ikarus 405- ös típusú midi autóbuszokra cserélte le
az előző típusokat. 2001. 10. 25.- én Káposztásmegyer II. és Dunakeszi határában átadták a
bevásárló övezetet, melynek során megnyílt az új Auchan
áruház, majd az évek folyamán több üzletlánc is. A megnövekedett
érdeklődésre való tekintettel a BKV Zrt. szerződéses
buszjáratot indított fél órás követési távolsággal Dunakeszi, Auchan áruház- hoz 125- ös
számozással, Káposztásmegyer, Szilas-pataktól,
egy útvonalon a 126- os autóbusszal, így az,
betétjáratként járt tovább, de csökkentett követési távolságokkal, mivel a
125- ös autóbusz a 126- os
vonal indulásainak felét kiváltotta. Azonban az Ikarus 405- ös típusú midi buszok mellett újra megjelentek a nagyobb
férőhellyel rendelkező Ikarus 260- asok (igaz,
előtte is volt belőlük a vonalon pár db a midik mellett), amelyek közül az
előbbi típus megkezdte a két vonal közti átszerelést, akár körönként is.
Továbbá az évek folyamán nagyobb ünnepek alkalmával a megnövekedett
vásárlói szám miatt a 125- ös vonal Ikarus 280- as típusú, csuklós autóbuszokkal közlekedett Dunakeszi, Auchan áruház felé. Egészen 2007. 07. 03.- ig működött ez a
vonalhálózati rendszer a 126- os buszcsaládban, míg
végül a fent nevezett dátumkor a Káposztásmegyeri
vonalhálózat újbóli átszervezésére került sor. A 125- ös buszjárat jelzése
megkapta a régi 126- os járat jelzését, így a 126- os autóbuszból 126A jelzésű, de továbbra is
betétjáratként közlekedő, habár csak csúcsidőben üzemelő (kora reggel, és
délután), vonal jött létre. Bár a két viszonylatszám megváltozott, maga a két
járat útvonala továbbra is változatlan maradt, 10 perces (vonalonként
20 perces) követési távolsággal, és további átszerelésekkel, továbbá
megtörtént az Ikarus 405- ös midibuszok végleges
kivonása Káposztásmegyerről, így helyüket teljes
üzemben az Ikarus 260- as buszcsalád vette át az
eddigre nagy számban megnövekedett lakosságra és az
Auchan áruházba való eljutásra való tekintettel. 2008. 09. 06.- án történt az utolsó változás
a 126- os vonalcsoportban, amikor is a 2007- es változások óta 4 db Ikarus 260- al
kiadott vonalcsoport egyik forgalmiját átvette a Nógrád Volán Zrt., Volvo B7R típusú autóbuszaival.
A Volvo buszok a 3 db BKV Zrt.- s Ikarus 260- as mellett, napjainkban is szállítják Káposztásmegyer
lakosságát a megszokott 10 perces (vonalonként 20
perces) követési távolsággal Káposztásmegyer Szilas-pataktól Káposztásmegyer,
Mogyoródi-patakig, illetve Dunakeszi, Auchan
áruházig. Ha van valakinek bővebb információja kérjük, hogy írja meg a fent
feltüntetett e- mail
címre. |